نگاشتهای ‏‏‏مشتق‏پذیر در نقاط ثابت روی جبرها

پایان نامه
چکیده

یکی از موضوعات مورد توجه در ارتباط با جبرها مفهوم مشتق پذیری می باشد. جدیداً به کلاسهای متفاوت این مشتقات مانند مشتقات جردن و مشتق در نقاط ثابت زیاد پرداخته شده است. می دانیم که هر نگاشت مشتق، مشتق جردن و همچنین در هر نقطه نیز به طور طبیعی مشتق پذیر است. یکی ازعلاقه مندی های ریاضی دانان بخصوص در شاخه های جبر و آنالیز بررسی عکس این مطلب است,یعنی تحت چه شرایطی یک مشتق جردن یا نگاشت مشتق پذیر در نقاطی ثابت یک نگاشت مشتق است. از جمله ریاضی دانانی که در این زمینه کار کرده اند می توان به جیان کوی لی, زدونگ پان جین چوان هو و چند ریاضی دان چینی دیگر اشاره کرد. در این پایان نامه هدف پرداختن به نگاشتهای مشتق پذیردر نقاط ثابت و بررسی شرایطی که به مشتقات جردن و نگاشتهای مشتق تبدیل می شوند می باشد

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

نقاط ثابت مشترک برای نگاشتهای چند مقداری در فضاهای متریک

دراین پایان نامه برخی قضایای نقاط ثابت مشترک را برای نگاشتهای چند مقداری روی فضاهای متریک ذکر میشود.این قضیه ها تعمیم هایی از قضایای معروف نقطه ثابت برای نگاشتهای چند مقداری هستند.

نتایجی در باره نقاط ثابت نگاشتهای یکنوای ترکیبی وچندتابعیها

نگاشت a یکنوای ترکیبی نامیده می شود هرگاه نسبت به مولفه اول صعودی و نسبت به مولفه دوم نزولی باشد.قضایاو نتایجی درباره نقاط ثابت چندتابعی های انقباضی و نگاشت های یکنوای ترکیبی در فضای متریک و متریک مخروطی بررسی می کنیم.

15 صفحه اول

نگاشتهای انقباضی فازی و نقاط ثابت در فضاهای متریک فازی

در این پایان نامه، مفهوم جدیدی از انقباض فازی را از نقطه نظر گریگوری و ساپنا مطرح کرده ایم. همچنین شرایطی برقرار کرده ایم که همگرایی دنباله یh‎-منقبض کننده ی فازی را به یک نقطه ی ثابت یکتا در فضاهای متریک m‎-کامل تضمین می کند. مثال های ذکر شده، صحت نتایج بدست آمده را نشان می دهد.

نقاط ثابت نگاشتهای غیرانبساطی گونه روی نیم گروه های نیم توپولوژیک

در این پایان نامه به بررسی خواص ارگودیک غیر خطی برای نیم گروه شدیدا میانگین پذیری از نگاشتهای غیر انبساطی گونه تقریبا مجانبی می پردازیم

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه کردستان - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023